Utmanad

Jag är utmanad av Kaki så här kommer min lista! (Jag justerade första frågan lite så att jag skulle kunna fylla listan - imorgon tänkte jag inte göra många växlar..)


Fem saker på min "to-do-lista" för dagen och morgondagen:

1. handla mat inför den årliga midsommarfesten (alla vill komma hit eftersom vi bor "på landet")
2. putsa några fönster
3. tvinga sambon att dammsuga (själv har jag papper på att jag inte får dammsuga från sjukgymnasten =) )
4. tvinga sambon att klippa gräset (det har jag inget papper på att jag inte får men det gör jag inte ändå eftersom framdrivningen har pajat och en motorgräsklippare utan framdrivning är tung att putta runt i nästan 2 timmar som det tar att klippa vår gräsmatta!)
5. ha jättekul på midsommarfesten (trots att jag är värdinna - det gillar jag inte)!


Fem dåliga egenskaper:

1. dåligt självförtroende och blyg i vissa sociala situationer
2. ibland lite besserwisser..(..har jag fått höra - fast jag tycker inte att jag uttalar mig om något om jag inte vet något om det! Vet jag inte säkert så är jag tydlig med det och blir jag överbevisad så har jag inga problem med att erkänna.)
3. svårt att dölja när jag inte tycker om någon eller när jag känner mig orättvist behandlad
4. oerhört svårt att förlåta någon som gjort mig illa
5. ser ofta saker i svart eller vitt och har problem med att se gråskalorna


Fem platser där jag bott:

1. Bernadsville, New Jersey
2. Lund
3. Malmö (Möllan så klart!)
4. Nanyuki, Kenya
5. hålan jag bor i nu som jag inte vill avslöja..


Fem jobb som jag haft:

1. butiksbiträde
2. personlig assistent
3. vårdare på häktet
4. artist service manager
5. arkeolog


Jag utmanar (OM ni själva vill och tycker det är ett kul tidsfördriv, strunta annars i det!) Bonnie, Moooi och Songbird.

Kommentarer
Postat av: bonnie

Hm just hemkommen från semester så blev det lite mycket tankearbete för en hjärna som fått vila en heeel vecka.Men skall försöka;



Fem saker på min "to-do-lista" för dagen och morgondagen:



1. läsa alla bloggar

2. hmmm, kolla vad som finns kvar på kontot efter semestern...

3. städa ur husbilen

4. Dito;tvinga sambon att klippa gräset

5. fara efter pensionärshunden o besöka sambons mor som sku ha gummistövlar och blommorna vattnade i gamla huset



Fem dåliga egenskaper:

HEJ, det här låter jag stå kvar, påminner rätt mycket om mig oxå!

1. dåligt självförtroende och blyg i vissa sociala situationer

2. ibland lite besserwisser..(..har jag fått höra - fast jag tycker inte att jag uttalar mig om något om jag inte vet något om det! Vet jag inte säkert så är jag tydlig med det och blir jag överbevisad så har jag inga problem med att erkänna.)

3. svårt att dölja när jag inte tycker om någon eller när jag känner mig orättvist behandlad

4. oerhört svårt att förlåta någon som gjort mig illa

5. ser ofta saker i svart eller vitt och har problem med att se gråskalorna





Fem platser där jag bott:



1. förort till mindre stad = nu

2. liten by

3. storstad på 15 milj invånare i asien

4. övertorneå i sverige

5. österrike





Fem jobb som jag haft:



1. klippt gräs åt staden

2. lärare

3. jobbat på båt

4. barnträdgårdslärarvikarie

5. kontorsråtta

2008-06-20 @ 13:32:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0