Äggblåsor och Köpenhamn

Igår var jag på VUL i Malmö och räknade och mätte äggblåsor. 4 + 5 stycken blev det och jag tror att de största var ungefär 14-15 mm. Minns inte riktigt vad de sa.. Jag är lite besviken på att det var färre äggblåsor denna gången än förra trots att jag har tagit mer Gonal F. Är inte det konstigt...?

Jag skulle öka Gonal F-dosen från 225 till 300 ie igår och idag. Sen är det dags för Pregnyl imorgon, äggplock på fredag och förmodligen ET på söndag.

Igår kväll råkade jag ta för mycket Gonal F. Det fanns bara 275 ie kvar i sprutan och sen valde jag fel dos på den nya sprutan. Hoppas att det inte resulterar i någon slags katastrof..

Efter VUL åkte jag och kompis Per till Köpenhamn och gick runt hela eftermiddagen och "hyggade" oss i det strålande solskenet! Det var mysigt men nu har jag ont i fötter, ben och rygg. ....aldrig kan man vara riktigt nöjd ;)


image150

Bild från Köpenhamn. Obs skylten på huset "Kone søges". Haha!

Kommentarer
Postat av: Fertilitetsturist

Där har jag också gott förbi men jag har inte sett vem som bor där, så jag vågar inte nappa ;-)

2008-03-11 @ 15:18:08
URL: http://[email protected]
Postat av: Stoppsladd

Mina vara bara ca 10mm. Ska ner imorgon igen och kolla. Undra om den nya är där då också, fan så det kändes när hon kollade! Grrr.

2008-03-11 @ 19:29:50
Postat av: Åsa

Jag gillar din avslappnade känsla. Det känns som du har distans - det är skönt.
Fantastiskt hus! Här uppe fanns ett tag ett hus där en hel kontaktannons stod på husgaveln. Nu är den borta så kanske har nån tagit chansen. :)

2008-03-11 @ 22:09:20
URL: http://asaomivf.blogspot.com
Postat av: Fibula

Fertilitetsturisten: Nej, jag har inte heller sett han/hon som bor där.. Skylten har ju suttit där ett tag så frågan är om det är på allvar..? Ja allvar och allvar förresten, men du fattar..

Stoppsladd: Då blir det inte ÄP för dig på fredag eller? Beror förstås på hur det ser ut imorgon. Hur mycket har du fått höja dosen?

Åsa: Ja, jag känner mig faktiskt ganska avslappnad denna gången. Jag har bestämt mig för att det ska lyckas någon gång, men jag är beredd på att det kan ta 10 gånger innan det lyckas. Jag tror faktiskt att mycket av min avslappnade attityd beror på det där tv4-klippet med tjejen som lyckats få tvillingar efter 15 försök och den där läkarens lugnande besked om att man själv inte kan påverka alls i princip. Såg du det? Det florerade på barnlöshetsbloggar för ett par veckor sedan.

2008-03-11 @ 22:36:00
URL: http://minprovrorsbefruktning.blogg.se/
Postat av: Stoppsladd

Förhoppningsvis, orkar inte med detta mer. Men som sagt, får se vad de säger idag. Ska precis köra nu. Jag fick höja från 225 till 300 så jag har tagit 300 i måndags och igår. Hoppas det räcker (det känns som fan i magen nu iaf). Jag återkommer!

2008-03-12 @ 08:22:49
Postat av: Kaica

Wow, vilket hus!

Jag tycker det låter som en bra skörd. Alltför många ägg rimmar illa med genomgående god kvalitet. Något ägg borde bli bra även då. Undantag finns ju. 4+5 skulle jag vara jättenöjd med, men det är ju högst individuellt, vilka krav man har.
Nu blir det spännande att följa dig! Håller tummarna hårt!

Förresten, det är nog lugnt med Gonal-F-dosen. Du skulle ju ändå höja styrkan.

2008-03-12 @ 13:28:15
URL: http://kaica.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0