Testdagen - fortfarande ingen mens.......................

Ruvardag 12 idag och, ja ni ser rubriken. Jag vet inte vad jag ska tro...? Mensvärken och menshuvudvärken kommer och går och har gjort så i många dagar nu. Innan mens brukar båda vara ihållande...

Men inga andra grav,symptom som ömma bröst eller uppe och kissar ofta. Jag sover som sagt lite konstigt - vaknar väldigt tidigt varje dag. Sen känner jag mig liite konstig i benen. Är nästan som på väg att börja krampa i låren ibland men det blir liksom inget av det... Och så är jag torr i slemhinnorna. Det märker jag genom att Crinonet inte kommer ut av sig själv efter några dagar som det gjorde förra gången och av att jag är jättetorr i munnen när jag äter nåt - måste smådricka hela tiden! Dessutom är det något med kroppstemperaturen - jag antingen fryser eller svettas och är sällan "lagom"... På gospelkörövningen igår hade jag helt plötsligt glömt bort flera låttexter - texter som jag har kunnat tidigare...? Så nåt lurt är det... Analysfreaken är tillbaka!!

Nu ska jag strax iväg och lämna blodprovet. Tanken slog mig att jag skulle svänga inom apoteket och köpa ett grav.test, men nej, jag vågar inte. Tänk om det visar pluss och jag blir överlycklig och sen blir det ett negativt besked på blodprovet. Det har hänt förr (inte mig men andra..). Det pallar jag inte!! Nu blir det en lång helg istället.
___________

Har varit och lämnat blodprovet nu och köpte inget grav.test... Tjejen på labbet var väldigt nyfiken och ställde frågor. Jag bjöd in till det själv så det var inga problem :)
___________

Är just nu uppspelt och LIVRÄDD för att bli besviken igen. Ska göra ALLT för att försöka tänka på annat i helgen.......

Kommentarer
Postat av: Lisa

Den gången jag blev gravid hade jag inga direkta tecken heller och definitivt inga ömma bröst. (De tecken jag fick sen: spänningar i livmodern och kissnödighet gjorde entré först någon vecka senare) Jag kände dock på mig på ngt sätt att jag var det (men det kanske jag å andra sidan känt även om jag inte varit det:))

Hoppas du får ett positivt svar!!

2008-03-28 @ 08:33:29
Postat av: Fibula

Lisa: Det är faktiskt fler som har sagt samma sak... Kanske man kan våga börja hoppas liiite i alla fall........? Jag är livrädd!!

2008-03-28 @ 09:34:35
URL: http://minprovrorsbefruktning.blogg.se/
Postat av: Moooi

Får du inte svaret förrän på måndag! Kan inte kliniken ringa och få svar i em? Fasen vad spännande! Kram

2008-03-28 @ 13:46:09
Postat av: Moooi

Sorry om jag satte griller i huvudet på dig nu :-)

2008-03-28 @ 13:51:54
Postat av: Åsa

Jag ska tänka på dig i helgen! Jag hoppas det går vägen! Stoor kram

2008-03-28 @ 15:48:07
URL: http://asaomivf.blogspot.com
Postat av: bonnie

Hur sku det vara ned ett test i alla fall? Hoppas. Känd int heller nå symtom då var dags o testa o blev neg flera ggr först (dåliga test...)nä hormonvärdet var nog bara för lågt då än

2008-03-28 @ 16:50:25
Postat av: Fibula

Moooi: Närå, du satte inga griller i huvudet på mig. På RMC i Malmö gör man så att man tar ett blodprov på sin hemort och lägger det på brevlådan. Provet analyseras i Malmö och de ringer med beskedet. Går tyvärr inte att skynda på alltså. (Jo...om jag hade åkt ner till Malmö, ca 12 mil och tagit provet..)

Åsa: Tack =)

Bonnie: Haha! Nej, det blir inget prov. Väntar hellre på telefonsamtalet..:)

2008-03-28 @ 19:20:48
URL: http://minprovrorsbefruktning.blogg.se/
Postat av: Frida

Men guuu, ska ni behöva vänta heeela helgen, vad jobbigt!! Jag hoppas innerligt för er skull, att det blir ett glatt besked iallafall! :)

2008-03-28 @ 20:46:07
URL: http://www.fluffig.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0