New York here we come!

Igår beställde vi en resa till NYC!!! =D

Jag har inte den blekaste aning om hur jag kommer att må i v. 25 och 26 då vi ska åka men det tänker jag inte ta hänsyn till nu! Jag vill till NYC!! Det kommer att vara katastrof om jag mår lika illa då som jag gör nu så det får vi inte hoppas.... Jag frågade min mamma hur hon mådde vid den tiden i sin första graviditet och hon mådde illa. Under sin andra graviditet (jag) mådde hon prima! Det gjorde hon ända fram till förlossningen och jag höll på att komma i taxin. En helt annan historia var det när min storebror föddes! En jobbig, långdragen sådan... Så vi får hoppas att jag mår som när hon väntade mig :s

Tips på mamma- och barnklädes- och prylaffärer i NYC emottages tacksamt!

Illamåendet håller mig i ett stenhårt grepp igen. Jag pallade inte äta en macka innan jag gick och la mig igårkväll och nu får jag betala för det.... Nu har jag dessutom fått en jävligt trist biverkning av att ligga så mycket - jordens huvudvärk HELA tiden! Jag ska börja med lite nackmuskelövningar och hoppas på att det hjälper i det långa loppet - värken kommer tydligt från nacken och övre ryggen. Jag tänker inte ta en enda huvudvärkstablett! Ska nog sluta med Lergiganen också - det hjälper inte mot illamåendet och jag blir jääättetrött av dom och sover hela dagarna. Jag hoppas på akupunkturen nu!

That's all!

P.S. Mammas nya kille på P3 är det roligaste på länge! Särskilt Katla, nycircusartisten =D

image177image178


Kommentarer
Postat av: camilla [ G l o s s y ]

gud va kul att åka till dit :) vill också hehe :P ha en bra dag

2008-05-03 @ 11:31:47
URL: http://millaans.blogg.se
Postat av: Angelica

Åh så spännande! Blir det lite i stil med sex and the city tour oxå eller bara små söta bäbiskläder? Min syster har oxå haft problem med att skaffa barn, inget hon nånsin velat prata om, men nu är det bara åtta dagar innan bäbisen är beräknad att titta fram. *moster är såklart gladast i stan* :O) Jag hoppas verkligen det går bra för er!!

2008-05-03 @ 11:40:37
URL: http://mittlivilondon.blogg.se
Postat av: johannah

ÅÅÅH! jag vill också till New York!!

2008-05-03 @ 11:41:00
URL: http://johannahthelin.blogg.se
Postat av: Loppan1972

Åh vad kul men New York. vill också dit. Har bott i USA i fyra år och var då i NY lite då och då. Senast jag besökte stan var för tre år sedan - och jag längtar tillbaka! Hoppas du mår bättre när det är dags för att resa... :-)

2008-05-03 @ 11:59:03
Postat av: Åsa

Vad härligt att få komma iväg. Skönt att ha nåt annat att fokusera på och längta efter också. Jag är övertygad om att illamåendet lägger sig till dess. Kram

2008-05-03 @ 12:13:21
URL: http://asaomivf.wordpress.com
Postat av: Moooi

Kul att ni kommer iväg i alla fall! Du skall se att du mår toppen vid denna tid.

När det gäller shopping så har de väldigt annorlunda smak (japp, gulligt). Jag handlade lite på Ralph Lauren på Macys (det var rea så priserna var som vanliga barnkläder här, bla en liten rugbytröja i stl 3 månader - otroligt onödigt, kommer säkert vara så jobbig att ta på så den aldrig blir använd) och sen på Century 21 som är en outlet nere vid WTC. Dessutom handlade jag en liten jacka och fleece till 2 år på Patagonia. Dyrt var den men ändå mycket billigare än den hade varit här så det kändes som en kul lyx att unna sig.

Små gympaskor kan också vara billiga. Knud har ett par Converse inköpta på uppdrag av moster.

Att tänka på: min kompis som var här i veckan uppmärksammade mig på att på pyjamasen jag köpt var det knappar i ryggen! Tydligen skall inte amerikanska bebisar sova på rygg som svenska bebisar. Hade jag överhuvudtaget inte reflekterat över.

2008-05-04 @ 10:56:41
URL: http://livetdel2.blogspot.com/
Postat av: bonnie

Dit villjag också! Dream on...kanske nån dag

2008-05-04 @ 14:20:36
Postat av: Fibula

Ja! Det ska bli fantastiskt kul att komma dit igen. Jag älskar den staden!! Det var mer än 15 år sedan jag var där sist!! Det värsta är att både min egen barnmorska och barnmorskan som jag har bra kontakt med på RMC i Malmö avrådde från att åka så långt borta när man är gravid. ... Fast jag tänker: vad är risken för att något ska hända egentligen? Man kan inte gå omkring och vara rädd för sånt heller!

Moooi: Tack för alla tips. Särskilt gympaskor var ett bra tips!

2008-05-05 @ 09:07:45
URL: http://minprovrorsbefruktning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0