Varför har jag ingen mage...?

Nu har jag hittat ytterligare en anledning till oro.. Många av mina FL-vänner från RMC i Malmö har lagt upp bilder på sina runda fina magar när de var i ungefär samma tid som jag. Men jag har inte ens en tillstymmelse till rund gravidmage. Min är bara lös och fläskig efter de extra kilona jag lagt på mig de senaste veckorna då jag måste äta ständigt för att undgå att spy. Jag kan inte knäppa mina jeans..

Här är en bild på min mage som jag tog i spegeln på mig själv (det går att klicka på bilden om man av någon anledning vill ha en större bild..):

Såhär ser jag ut i vanliga fall också...

(Det enda som blivit runt och fint på mig är brösten som i vanliga fall mest liknar taxöron.)

Finns det någon som kan lugna mig nu och kanske tala om att min mage är av normal storlek för att vara i vecka 12 + 5?

Snälla.

(Tilläggas bör att jag fortfarande spyr och att jag fick höra hjärtljuden när jag var hos barnmorskan för akupunktur i fredags..)

Kommentarer
Postat av: gogetlife

eh fram till v 16 var jag bara FET man såg inte att det var en snygg mage - och nu har jag världens snyggaste bula - kom nånstans runt 16-20...



Ingen fara alltså!!!! men tråkigt att man känner sig fet och inte ser att det är en underbar bebis bakom valkarna....

2008-05-27 @ 11:14:02
Postat av: Tingeling

Jag har ingen aning om gravidmagar, men jag tycker i alla fall att din mage är jättefin!

2008-05-27 @ 12:02:47
URL: http://www.tingeling1.wordpress.com
Postat av: Mickis

Min mage kom sent, kommer inte ihåg exakt när men typ v 20.



Och visst har du ju en fin mage!

2008-05-27 @ 12:28:35
Postat av: Frida

Med mitt första barn kom inte magen förrän v 22-23, så det är nog ingen fara! :D

Med andra barnet däremot så var det gravidmage redan i v 10! ;D

2008-05-27 @ 13:06:37
URL: http://www.fluffig.net
Postat av: Tisalen

Jag fick själv mage tidigt men kompisen var plattare än platt i v 14 trots andra barnet

2008-05-27 @ 14:10:50
Postat av: lillawi

Du har en JÄTTEfin mage! Ser helt normal ut för att vara i vecka 13.



Jag blev ju fet redan vid stimuleringen och framför allt efter äggplocket, men jag var ju överstimulerad som en gris. Vätska i buken och förstorade äggstockar och 24 äggblåsor som låg och tryckte och fylldes med vätska igen. Sen gick svullnaden aldrig ner - blev bara värre. Men jag har ju två i magen plus är omföderska. Och ett antal år äldre än sist jag väntade barn. Så det gör säkert sitt till...



lillawi

2008-05-27 @ 15:02:40
URL: http://www.lillawi.se
Postat av: Moooi

Jag kände mig BARA fet! Länge! Nu känner jag mig också fet - och fin!

2008-05-27 @ 16:39:46
URL: http://livetdel2.blogspot.com/
Postat av: Fibula

Åh, tack för alla snälla och lugnande kommentarer. Ni är guld värda! (Måste säga att jag själv tycker att magen ser finare ut på bilden än den gör i verkligheten...)

2008-05-27 @ 17:18:45
URL: http://minprovrorsbefruktning.blogg.se/
Postat av: Loppan1972

Jag började inte ens ta bilder på min mage innan v 15+3 - syntes inte alls mycket innan det. Tycker dinmage ser finfin ut! :-D

2008-05-27 @ 18:56:11
Postat av: crrly

Du har en jättefin mage! Den syns visst!

2008-05-27 @ 19:13:06
URL: http://crrly.blogspot.com
Postat av: Songbird

Min ser typ exakt ut som din och vi är ju synkade. Rätt skönt tycker jag att inte ha nån mage än, om man inte vill berätta för folk så undrar de ju inte.

2008-05-27 @ 23:03:59
Postat av: Maria

Så där ungefär såg jag ut fram tills vecka 17-18, då började det växa sakta. Men även nu i vecka 21 så växlar det lite beroende på hur uppsvälld jag är. Folk tror att det är en gravidmage, men typ hälften är ju mat och luft.

2008-05-29 @ 11:12:08
URL: http://vasterut.blogspot.com
Postat av: lisa

På kompis syntes det inte att hon var gravid när hon var i sjätte månaden (första barnet)

2008-05-29 @ 11:14:30
Postat av: Fibula

TACK för ännu fler lugnande svar =)

2008-05-30 @ 10:17:27
URL: http://minprovrorsbefruktning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0