Efter jobbintervjun

Det visade sig att Proffice inte riktigt hade koll på förutsättningarna... Det var fler än jag som var kallade till intervju till det där jobbet och det är alltså inte alls självklart att jag fått jobbet som det lät som på Proffice. Tvärtom verkar det ganska tveksamt med tanke på att projektet (som varar 3-6 veckor beroende på hur snabbt man jobbar) inte startar förrän i vecka 44. I vecka 44 är jag i vecka 35.. Alltså skulle projektet i teorin kunna pågå tom samma vecka som jag är beräknad till.

Själva intervjun gick strålande eftersom jag inte visste att något stod på spel. Det var fyra trevliga prickar som höll i intervjun och jag får se det hela som en övning i god intervjuteknik (Jag är vanligtvis ganska värdelös på jobbintervjuer eftersom jag inte gillar att all uppmärksamhet riktas mot mig - en mycket dum inställning vid dylika tillfällen...). De verkade tycka att jag var kvalificerad för jobbet trots att jag inte har mer än ett par dagars formell utbildning i GIS så under andra omständigheter skulle jag sannolikt få jobbet. Det tänker jag iaf intala mig själv för min egen självkänslas skull ;-)

Ja, ja... Det var väl kanske bäst ändå. Kanske hade jag inte orkat.. Utifrån hur jag mår nu skulle jag visserligen det men vem vet hur jag mår om 3 veckor. Men lite trist känns det... En chans att få in en liten liten fot i GIS-branschen utanför arkeologivärlden. Eller åtminstone ett fotavtryck som en av de trevliga prickarna uttryckte det.

Nu lite om det bloggen egentligen ska handla om:

Jag var hos bm i förmiddags. Jag hade inte gått upp ett enda gram sedan sist (för 3 veckor sedan) och bm uttryckte en viss oro för det. Totalt har jag gått upp 5 kg. Fast eftersom jag ju gick ner några kg under de första veckorna/månaderna så jag tycker att man kan säga att jag gått upp 7 kg eller vad det blir.. Magmåttet följer dock fortfarande kurvan som det ska och hjärtljuden var helt normala. Tjorven ligger med huvudet snett nedåt till vänster och baken upp mot höger revben. Precis som jag själv trodde!

Här kommer en magbild från början av veckan (alltså i början av vecka 32):



När jag var i Malmö idag passade jag på att besöka min favoritaffär Tummelisa som säljer begagnade baby- och barnkläder. Jag köpte två bodys, två par mjukisbyxor, en tröja och en pyjamas för 130 kronor! Allt (utom möjligtvis pyjamasen som var liite nopprig) i princip i nyskick! Jag var även på de tre stora babyklädeskedjorna H&M, Lindex och Åhléns och letade efter billiga och snygga (t ex helt vita) mjukisbyxor med fot utan resultat. De hade några ganska fula, randiga i mespesfärger på H&M så det fick vara! Någon som har tips om var man kan hitta det?

Nu ska jag dega i soffan resten av kvällen. Sambon är på tjänsteresa och kommer inte hem förrän sent ikväll och sambons syrra som har bott här ett par nätter pga av jobb här nere har åkt hem, så nu ska jag bara njuuuta av att vara själv och inte behöva göra någonting alls. Den tiden är väldigt snart förbi...

Kommentarer
Postat av: Kattmamman (a.k.a Bridz)

Jag handlar i princip aldrig barnkläder på kedjorna. Jag blir helt galen på deras könsuppdelade opraktiska kläder. Även om de har en hel del fint blir jag så arg på det andra varje gång att det slutar med att jag i protest inte köper någonting.



Polarn & Pyret har väldigt mycket fint och praktiskt i alla möjliga färger och för alla barn. Men de är ganska dyra. Man kan kosta på sig något extra fint där ibland tycker jag, men kanske inte i nyfödisstorlekar, som de bara kan ha några veckor.



Annars är mitt ständiga tips Tradera. Jag köper massvis med barnkläder där, som ofta är i nyskick.

2008-10-11 @ 10:32:30
URL: http://BRIDZ.BLOGGSPOT.COM
Postat av: Songbird

Wow du har verkligen en fin gravidkropp! Maggisen är toppenfin! Själv har jag gått upp lite mer; 8 kg och ser inte riktigt lika smäcker ut...

Jag har inte köpt ett enda babyplagg. Kanske börjar bli dags.

2008-10-11 @ 11:35:34
Postat av: Stoppsladd

Hur känns det angående jobbet nu då? bebisen ska ju komma snart, kanske är det trots allt ändå lite skönt att ha tid med flytt och förberedelser? Men jag vet (tyvärr), det är inte kul att lomma hemma och glo månad efter månad... Jag vill också jobba!



Så tjusig magen är! Vad sa bm, ökar du förlite/sakta?

2008-10-13 @ 09:23:37
Postat av: Fibula

Kattmamman: Jag har tyvärr inte hittat några brallor med fot på vare sig Tradera eller Blocket. Har istället bett mamma att kolla i Thailand nu när de ska dit på semester.

Håller med dig om att man blir arg av könsuppdelningen!



Tack! =) Har du inte köpt ett enda babyplagg? Jag som trodde att JAG var otypiskt opysslig när det gällde det här ;-) Haha!



Stoppsladd: Ja, du har rätt. Det känns faktiskt ganska bra att vara "ledig" just nu med allt som händer.

2008-10-13 @ 10:28:34
URL: http://minprovrorsbefruktning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0