Utmaning

Jag har blivit utmanad av lillawi! (det blev långa svar eftersom jag inte har så mycket annat vettigt att sysselsätta mig med...)

Reglerna:

  • Svara på alla frågor
  • Välj ut 4 personer som du vill ska svara och utmana dem i deras bloggar. Be dem läsa din.
  • Låt personen som utmanade dig veta när du svarat på utmaningen.

1. Vilken mat äter du ofta? Vanlig kyckling i ugnen (jag ääälskar när yttersta tippen av vingarna är så knapriga att man kan äta ben och allt! Och så äääälskar jag skinnet - en gång åt jag upp skinnet på en hel kyckling själv och sen spydde jag efter en halvtimme. Kunde inte äta kyckling på några år efter det men nu är jag tillbaka igen!). Förut har jag haft otroligt dåligt samvete för att jag äter kyckling eftersom de tvingas bo och leva under så vidriga förhållanden, men nu sedan koldioxidutsläppshalterna mellan olika typer av köttproduktion jämförts och kycklingarna vann (förutom om man jämför med vilt och fisk) så känns det lite bättre.

2. När du är på kalas, är du den som sitter eller hjälper du till att duka av? Eftersom jag är totalt valhänt i ett kök och blir superstressad av att vara värdinna är jag tyvärr den som sitter mycket... Men lite hjälper jag allt till.

3. Var sitter du helst när du bloggar? Vid köksbordet där jag alltid sitter med min laptop.

4. Köper du ofta Triss? Aldrig. Det är bortkastade pengar. En gång köpte jag två tian-lotter av misstag. Jag sa att jag ville ha två tior tillbaka istället för en tjuga och menade två gulspengar. Istället fick jag två lotter (jag som inte ens visste att det fanns någon lott som hette tian) och då var jag för skrockfull för att lämna tillbaks dem. Vann inget naturligtvis. Sen får jag ju en trisslott av svärmor varje jul. Det får alla i familjen. Vann nog en ny lott en gång har jag för mig..

5. Vilket land eller stad har varit din bästa semester? Varför måste man välja!? New York nu senast var natutligtvis en höjdare. Men jag har haft fullkomligt underbara semestrar på så många ställen, t ex en vecka hos indianerna djupt inne i Ecuadors regnskog (maten var förskräcklig och som tur var hade vi smugglat med oss lite bröd som vi portionerade upp så att det räckte till en liiiten bit varje dag). Eller när jag volontärande med ett par schimpanser på ett privat sanctuary i Kenya för några år sedan (en dröm som jag haft hela livet. Tyvärr höll jag på att få ena tummen avbiten på kuppen, men den gick till slut att rädda!). Eller mina tre månader i södra Indien en gång för länge sedan i min pur-ungdom då jag blev kär i en indisk kille och höll på att bli gift till mammas stora förskräckelse! (Det var kanske dumt att jag inte gifte mig med honom - han bor numera i New York och jobbar på Wall Street och har det vääldigt gott ställt. Kanske inte riktigt min stil men ändå...)

6. Vilken TV-kanal tittar du mest på? Animal Planet. Jag gillar framför allt hundpsykologen Ceasar Milan och RSPCA Animal Rescue (eller vad det heter) från olika ställen i USA. Den engelska varianten av samma program är inte alls lika dramatisk och spännande som den amerikanska!

Jag utmanar Gullgossens mamma, Thibb, Kattmamman och Tingeling.

Men bara om ni tycker att det är kul! Tycker ni inte det så strunt i min utmaning!!

Kommentarer
Postat av: Stoppsladd

Åh herregud vad jag skulle vilja uppleva din resa hos indianerna! Kan du inte göra ett blogginlägg om den upplevelsen? Måste varit fantastiskt!

2008-09-29 @ 11:28:55
Postat av: Thibb

Tack för utmaningen, men jag utmanande redan dig för flera dagar sen... ,-)) Kramis!!

2008-09-29 @ 20:34:28
URL: http://www.ettnyttkapitel.blogspot.com
Postat av: Fibula

Stoppsladd: Kanske det... Men det känns lite malplacerat i en blogg som ska handla om ivf och graviditet..



Thibb: Va..? Jag kollade just igenom mina kommentarer de senaste veckorna men hittar ingen utmaning från dig. (Har varit dåligt på att läsa andras bloggar på sistone pga att jag mått lite skit..)

2008-09-30 @ 09:10:28
URL: http://minprovrorsbefruktning.blogg.se/
Postat av: Jazzylicious

Läser du http://kissies.se/??

Jag har skrivit ett inlägg om det, snälla berätta varför?? Du kan läsa inlägget i min blogg och gärna svara på frågorna ;)



tack p förhand!!

2008-09-30 @ 09:15:10
URL: http://jazzylicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0