Potatis

Tjorven har ätit sin första riktiga mat. Liiite, liiite, liiite kokt potatis blandat med bröstmjölk. Det gick jättebra; hon var nyfiken och smaskade i sig. Tyvärr finns inga bilder från den stora händelsen. Istället bjuder jag här på en bild när hon blir lycklig av att få sitta upp (med lite hjälp).

bilden är borttagen


För övrigt har jag börjat fundera över nyttan med bloggen. Från början startades den som ett sätt att anonymt ventilera allt kring IVF'en och för att komma i kontakt med andra i samma situation. Efter att Tjorven kom så var det kul att visa upp underverket och tillfredställande att få beröm för att hon var söt. Nu vet jag inte vad nyttan är..

Jag funderar tom på att ta bort alla bilder på henne och att ändra hennes namn till något anonymt. I samtliga inlägg. Eller att fimpa hela bloggen totalt. Varför? Jag vet inte riktigt. Det känns som att det ursprungliga syftet med/behovet av bloggen inte längre finns. Det finns inte någon anledning att ha en anonym blogg längre. Jag borde hellre ha en ny Tjorv-blogg där jag bjöd in långväga släkt och vänner att kika in (de kan jag tyvärr inte bjuda in här utan att kraftigt censurera många inlägg).

Lite tråkigt vore det ju att tappa kontakten med de anonyma bloggvänner man har skaffat sig förstås. Det finns ju ett antal bloggar jag följer och jag vet några som följer Tjorv-bloggen. Men jag kan ju fortsätta följa er utan att ha en egen blogg. Jag gillar ju att läsa om er :-)

Jag ska fundera vidare på detta.


bilden är borttagen

Sötaste, sötaste barnet. Med gammal-farbror-frisyr.

Kommentarer
Postat av: bonnie

Gjorde valet att göra bloggen lösenskyddad, så skicka gärna om du vill fortsätta följa! Jag fortsätter mycket gärna att läsa om Ruts utveckling! O ja hon e jättesöt ännu fast inte skriver det i varje mening...

2009-03-24 @ 10:07:55
Postat av: Gullgossens Mamma

Stora tjejen som ÄTER!!!!!Gud vilken sötnos du har!!!



jag tyckte att detvar enklast att byta blogg med ny vinkel och låta fler IRL-vänner och familj vara med och följa!



hur som helst så ser jag gärna mer av söt-rut :)



2009-03-24 @ 16:34:39
URL: http://Gullgossensmamma.blogspot.com/
Postat av: Songbird

Jag har haft samma funderingar men så har jag ju inte bloggat lika mycket som du. Nyttan med bloggen är ju en helt annan. Man kanske hellre skulle ha en blogg om barnet som släktingar och andra kunde läsa om de har lust.Det braiga med en blogg är ju att man kan gå tillbaka ut se hur det var och hur man tänkte när barnet var mindre för det kommer man ju glömma bort. Jag har redan glömt en massa....

2009-03-24 @ 17:37:21
Postat av: Fibula

Bonnie: jag vill gärna ha lösenordet. Kommer att maila dig.

Gullgossens mamma: Ja, och igår var hon ännu duktigare; åt mer potatis och spydde inte efteråt ;-)



Alla: En nackdel med att byta blogg till en som är för släkt och vänner är att man måste sålla det man skriver. Eftersom jag är är helt anonym (tror och hoppas jag - åtminstone för de jag känner) kan jag blotta mig helt. Jag är inte en sån som öppet talar om när jag mår lite kass som i förra inlägget men här kan jag skriva det rakt ut. Det är skönt. Det hade jag inte gjort om jag visste att mina nära läste.

Jag måste fundera på detta.

2009-03-25 @ 08:10:37
URL: http://minprovrorsbefruktning.blogg.se/
Postat av: Cinks

Jag tycker det vore synd om du slutar blogga rå, spännande att följa med på er resa...



Gammelfarbror-frisyr säger du, hon har ju iallfall hår som syns! Alldeles för söt för att vara gammelfarbror dessutom. Och så härliga blå ögon :-)

2009-03-25 @ 15:09:42
URL: http://cinks.blogspot.com
Postat av: Knasokalas

Jag känner mig ganska nöjd med att ha bytt till en blogg där jag kan vara mer öppen att bjuda in de jag känner att läsa. Har just skickat länk till mina föräldrar som är mycket skeptiska till det här med att blogga överhuvud taget (just därför vill jag att de skall läsa för att fatta att det inte är så konstigt). Men helt klart leder det till att man sjävcensurerar.



Du, vad hon är fin lilla Rutan. Vilka otroligt blåa ögon.

2009-03-25 @ 20:56:51
URL: http://knasokalas.blogspot.com
Postat av: Tisalen

Jag har både och....det tycker jag känns bra ;)

2009-03-26 @ 08:28:15
URL: http://tisalen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0