Censurering, vaccinering och mens

Nu har jag gått in på vartendaste inlägg (hoppas jag..) som gjorts på hemliga bloggen och ändrat min dotters namn till Tjorven. (Kommentarerna gick inte att ändra på utan de fick man isf ta bort helt så det gör jag nog en annan dag. Tänk gärna på att inte skriva hennes riktiga namn när ni kommenterar hädanefter..) Anledningen är att jag/vi ju vill vara anonym här. Det är en konstig känsla att veta att det kanske finns folk i min omgivning som läser det jag skriver här och vet vem jag är men som jag inte alls känner eller ens vet om att de finns (eller, ännu värre, folk som jag faktiskt känner men som inte berättat för mig att de läser bloggen!). Det finns inte så många barn som heter det min dotter heter och hädanefter är åtminstone inte namnet en ledtråd längre. Jag tänker även, som sagt, (försöka) snåla med bilder.

Idag var vi och vaccinerade Tjorven. Sambon fick den tvivelaktiga äran att hålla i henne under de hemska nålsticken. Det gick bra! Hon skrek naturligtvis lite men jag tror att det mest var av trötthet eftersom förmiddagsluren hade gått om intet. Vägning/mätning visade dessutom att hon hade ökat ett halvt kilo i vikt (!) och blivit 1/2 cm längre sedan sist; 6, 410 kg och 64 cm. Hon väger nu mer än dubbelt så mycket som hon gjorde när hon föddes och är 13 cm längre. Duktig flicka :-)

En mindre rolig nyhet är att Tjorvens mamma har fått tillbaka sin mens. Blä! Den kom i Söndags, samma dag som Tjorven lärde sig att sitta, när hon var 5 månader och 5 dagar gammal. Jag trodde att det skulle dröja längre eftersom jag ammar henne. Hon äter numera två mål gröt om dagen men övriga mål ammar jag ju!

Hur är det med er andra? Har ni fått tillbaka eran mens och isf när?

Kommentarer
Postat av: Dante

Vi har också vaccinerat idag! Det gick bättre än jag trott men blev förvånad över att det var två sprutor.

2009-05-13 @ 16:30:41
URL: http://dante.bloggagratis.se/
Postat av: Fibula

Jo, det är två sprutor nuförtiden. Även hans nästa vaccinering. Har han reagerat något? Fått feber? Tjorven har feber idag och det är hennes första feber någonsin... Jag gråter en skvätt för henne då och då..

2009-05-14 @ 12:52:47
URL: http://minprovrorsbefruktning.blogg.se/
Postat av: Kattmamman (a.k.a. Bridz)

Du och jag verkar vara galet synkade fortfarande. För jag fick också tillbaka min mens nyss

2009-05-14 @ 14:02:00
URL: http://kattmamman.wordpress.com/
Postat av: knasokalas

Åh, här har du en som är avundsjuk på mens (jag vet, det låter ju helt sjukt) Har fortfarande inte fått tillbaks min och jag börjar känna mig råstressad eftersom jag vill göra syskonförsök och fyller 39 i oktober... har inte tid att vänta! Tror det är väldigt olika när man får tillbaks den.



Knasluvan fick också sin första lilla feber vid första vaccinationen. Man blir mer härdad sen.

2009-05-14 @ 21:16:20
URL: http://knasokalas.blogspot.com/
Postat av: Fibula

Kattmamman: det är ju lite kul..!

Moooi: Hur mycket icke-bröstmjölk äter egentligen Knasluvan? Du kanske får försöka trappa ner ännu mer på amningen? Fast det vill man ju inte heller i onödan............

2009-05-15 @ 08:28:43
URL: http://minprovrorsbefruktning.blogg.se/
Postat av: Linda

Efter 3 månader (!) och jag har helammat hela tiden, inte ens en tesked gröt. Regelbunden dessutom....

2009-05-15 @ 22:17:00
URL: http://viljabligravid.blogg.se/
Postat av: Thibb

Här finns ingen indikation på besök från Tant Röd. På gott och ont, vi vill ju gärna börja tänka syskon (om vi skulle vara så lyckliga...) och då behöver ju kroppen fungera. Men det blir tidigast till hösten oavsett. Och för tillfället är det MYCKET amningen, killen har helt fått flipper på att amma varannan timme...



Tack för alla fina tips om NYC. Vill ge dig några tillbaka; har du käkat på Shake Shack? Toppenburgare, floats och riktigt goda pommes. Som burgare smakade på 50-talet typ. Helt underbart! Hörnet W77th och Columbus Ave. Samma gata (columbus alltså) bjuder även på Kefi, en grekisk restaurang som fått lovpris överallt i NYC. Vi såg en del känt folk och stället (stort när man väl såg hela) var packat en vanlig tisdag när vi var där!



2009-05-21 @ 10:33:19
URL: http://ettnyttkapitel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0