Hemmagrötspremiär

Idag åt Tjorven första portionen delvis hemmalagad havregröt. Jag tog ca en tredjedel finmixade havregryn och blandande i den vanliga köpegröten med en liten klick smör. Dessvärre var hon mer än vanligt intresserad av allt annat utom gröten i morse så jag vet inte.. Vi får ju ge det några försök till innan vi avfärdar hemmagröten som mindre aptitlig än den köpta. Själv tyckte jag att det smakade havregrynsgröt (!) snarare än en söt sörja som det brukar.

Just nu ligger hon och fejkgråter i vagnen så att jag ska ta upp och sysselsätta henne.. Ointresset för gröten kan alltså lika gärna bero på ett allmänt dåligt humör. Det verkar gå ovanligt snabbt mellan hjärteskärande gnällgråt till stora leenden idag ;-)

I förrgår åt hon förresten sitt första kött! Hennes mormor hade lagat små mini-frikadeller av blandfärs åt Tjorven och en av dessa mixade vi med kokt potatis och morötter samt lite av kokvattnet. Tjorven älskade det!

Kommentarer
Postat av: Dante

Visst var det en jävligt bra konsert?! Ska ni dit i år igen?

2009-05-29 @ 19:26:16
URL: http://dante.bloggagratis.se/
Postat av: Fibula

Inte jag. Kanske en sväng utanför isf bara.

2009-05-30 @ 08:48:04
URL: http://minprovrorsbefruktning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0