Jag saknar min hemliga blogg..

...det måste erkännas. Det är inte lika kul att skriva blogg där varje ord måste vägas liiite mer. Mina släktingar och irl-vänner är dessutom inte lika flitiga med att skriva kommentarer som mina hemliga bloggläsare - kommentarer är ju som bränsle för en blogg! I nya bloggen slipper jag iofs censurera bilder. Det är bra. Därför blir det väldigt mycket bilder och väldigt lite text i nya bloggen.

Något som är lite skoj är att det ända sedan jag la ner hemliga bloggen (den här bloggen alltså) fortfarande är inne mellan 20 och 30 personer här i princip varje dag och kollar. En snabb Tjorv-uppdatering tänker jag därför "unna mig" här!

  • Tjorven har numera bra kontroll över sina händer. De gör nästan jämt som hon vill. Ibland blir Tjorven så full av beundran att hon ligger och tittar på dem hur länge som helst.. :-)
  • Hon skrattar högt ibland. Oftast sker detta när man pruttar henne på magen eller skojar på annat sätt men en kväll satt hon och skrattade och skrattade som en övertrött unge åt ena katten. Det var roligt. Och har tyvärr inte hänt igen sedan dess..
  • Hon äter två mål gröt om dagen. (Jag skulle ha börjat jobba idag så det var ju tvunget att få henne att börja äta fast föda eftersom hon fortfarande inte gärna dricker bröstmjölk från flaska - att dricka vatten från flaska går däremot bra! Nu har jag inte börjat att jobba idag - tyvärr, för jag hade sett fram emot det väldigt mycket - och jag vet inte när jag kommer att börja jobba. Men gröt äter hon ändå! Den minskade bröstmjölkskonsumtionen har tyvärr även föranlett ett trist problem för mamma. Man har ju alltid hört att graviditetskilona fullkomligt rasar av en när man ammar. Jag trodde blint på det och har sedan Tjorven kom käkat flera kexchoklad, Tip Toppar, negerbollar och en massa saltlaktits om dagen. Nu väger jag förmodligen (äger ingen våg) mer än jag gjort på många många år... De enda byxorna som är sköna numera är mammabyxorna! Och fetmaproblemet blev ju inte direkt bättre när Tjorven började äta annan mat.. Nu måste jag alltså börja "hålla igen". Guuuud vad jag hatar det uttrycket! Nästan ännu mer än att tvingas göra det. Skit.)
  • Vi har gjort ett försök till att Tjorven skulle sova med sin far en natt så att mamma fick sova ut. Det gick sådär. Den trötta fadern orkade med en gnyende/skrikande Tjorven tills vid halv fem på morgonen. Då fick mamma ta över och ungen somnade sött efter lite tröste-bröst.

Annars fortsätter Tjorven bara att vara världens bästa och gulligaste unge! Det slår mig ibland hur lycklig jag är över att jag har henne. (Då gråter jag en skvätt) Vad gjorde jag egentligen med mitt liv innan Tjorven kom.........?!

bilden är borttagen

Kommentarer
Postat av: Fibula

Aj då... Inget bränsle här heller..

2009-05-08 @ 08:58:28
URL: http://minprovrorsbefruktning.blogg.se/
Postat av: Dante

Vilket härligt skratt! Saknar bloggen lite så en uppdatering var riktigt trevligt! :)

2009-05-08 @ 11:54:20
URL: http://dante.bloggagratis.se/
Postat av: Åsa

Jag är en av dem som ofta är inne och kollar även om du deklarerat att det varit slutbloggat. Jag har verkligen saknat din blogg så det var jättekul att få en liten Rut-uppdatering. Vilken härlig liten tjej! :)

Håller för tillfället på med vår andra IVF-behandling och hoppas att vi också kommer att få uppleva en liten knodd så småningom.

2009-05-08 @ 19:58:06
Postat av: Thibb

Va roligt att höra att allt är bra med er! Jag går in lite emellanåt, tänkte att du nog en dag ville bjuda på en uppdatering... Och tänka sig, precis så blev det! Och lilla Rut verkar växa till sig till en riktigt vacker liten dam! Tar väl efter sin mamma kan tänka... ;-) KRAM!

2009-05-11 @ 15:21:02
URL: http://ettnyttkapitel.blogspot.com
Postat av: Fibula

Vad glad jag blir av att höra att ni vill läsa om lilla Rut!! Jag kommer nog att fortsätta att uppdatera då och då. Fast nu när det är så fint väder i kombination med att jag börjar jobba heltid 1 juni så blir det nog tyvärr inte så ofta.. Och bilder kommer jag nog att snåla med.



Åsa: jag hoppas innerligt att ni lyckas med er IVF! Ger ni det bara tillräckligt med antal försök så kommer det bli ett barn till slut, det är jag övertygad om! Ge inte upp!! KRAM

2009-05-12 @ 10:21:52
URL: http://minprovrorsbefruktning.blogg.se/
Postat av: Fibula

Thibb: Rutan hälsar och tackar för komplimangen! (..och faktum är att Rut blir mindre och mindre lik sin far och mer och mer lik mig! Hihi..)

2009-05-12 @ 10:23:22
URL: http://minprovrorsbefruktning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0