Tjorven kan sitta!

I Söndags, när Tjorven var 5 månader och 5 veckor gammal, lärde hon sig att sitta utan stöd. Det var lite vingligt i början men nu sitter hon som om hon aldrig gjort något annat! Nästan iaf... Hon är duktig, min Tjorv :-)

bilden borttagen


Tjorvens mamma har börjat jobba på 50 %. I alla fall i teorin... Bemanningsföretaget som jag är anställd av har inget uppdrag åt mig så jag fortsätter att gå hemma med Tjorven. Tjorvens pappa som samtidigt skulle gå ner i arbetstid till 50 % passar på att fortsätta jobba (nästan) 100 %, egen företagare som han är numera. Tjorvens mamma är sur för detta. På gränsen till skitarg, faktiskt. Det kallas försäkringsbedrägeri. Och frånvarande far.

En annan sak som är nytt är att föräldrargruppen har träffats för sista gången. Lika bra det tycker Tjorvens mamma eftersom de andra mammorna tittade på mig som om jag vore ett ufo varje gång jag öppnade munnen. Jag vet inte om det beror på att de i genomsnitt är ca 15 år yngre än mig, att de tyckte att det var det konstigaste de hade hört att jag inte ville sätta på min dotter rosa pluttinuttiga kläder och att hon sover i en hängmatta ibland samt bärs omkring i en bärsjal eller att de aldrig varit utanför den lilla lilla håla de bor i.. Skönt är det i alla fall att slippa komma dit och känna sig konstig och annorlunda. Tjorven har hittat andra lekkompisar ..med lite mindre trångsynta mammor och pappor.

Till slut tar jag officiellt tillbaka att den hemliga bloggen är nedlagd. Jag kommer att uppdatera här när det händer något nytt som är värt att berätta. Och när jag har tid. Och när det inte är för fint väder. Jag kommer dock att (försöka) snåla med att lägga ut bilder på min Tjorv. Jag och Tjorven vill ju egentligen vara anonyma här så att vi kan skriva saker som ovan. (Men det är förmodligen ganska kört...)

Kommentarer
Postat av: bonnie

Då ska börja kolla här igen! Göres med glädje!

Sen med föräldragrupper, undrar ibland varför inte passar in i nån grupp egentligen. E väl för udda typ själv, men för barnets skull, vill ju hon ska få ha kompisar o inte bli utanför.

2009-05-12 @ 19:42:15
Postat av: Gullgossens Mamma

Välkommen tillbaka till anonymiteten.... känner samma ibland - att nu när IRL-vänner och släkt läser Gullgossensmamma så skriver jag inte samma som jag gjorde innan i min hemliga bloggg...



IALLFALL - tråkig föräldra-grupp! Den klarar du dig utan!!!



2009-05-12 @ 21:43:09
URL: http://Gullgossensmamma.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0