Strategier

Hej

Jag lovade visst ett inlägg senast idag om mina strategier för att undvika att arbetslöshetsångesten äter upp mig... Idag har jag handlat snarare än skrivit om dessa strategier kan man säga. Har varit fullt sysselsatt och inte haft tid att blogga.. Det är det stategierna går ut på; att hitta på saker som fyller mina dagar. Att stenhårt följa ett schema som om jag hade en deadline och en chef som bevakade.

Det gäller att aldrig fuska! Vilket man naturligtvis gör titt som tätt...

Imorgon ska jag åka hem till min käre pensionerade far och vi ska tillsammans börja bygga en hallmöbel som jag själv har ritat designen till. Killen på brädgården verkade till och med imponerad över min design när jag var där och köpte virket i förra veckan =)

När jag har lyckats att hålla ångesten stången som en dag som denna, när det egentligen var givet att det var den som skulle "vinna", kan jag bli så lycklig över livet. Då kan jag tänka att livet är på tok för kort för att gräva ner sig i sorger och bedrövelser! Då kan jag tänka att jag måste ta tillvara på varje sekund av livet och inte slösa bort någonting! Varför gråta när det finns tusen anledningar att skratta?!

Jag vill kunna sitta i min gungstol när jag är 85 och se tillbaka på livet och känna att jag gjorde det bästa möjliga av det.

...oj, det lät nästan religiöst..........ibland önskar jag att jag vore lite mer grå. Men jag är en svart och vit person som inte spelar i mellanregistret. Det är bara så.

Go' natt!


image134


P.s. Kommer ni ihåg inlägget om Kerstin Trassel? Det gick inte. Att göra sig av med henne alltså. Det var några som hörde av sig varav en var intressant, men det gick bara inte. Jag bara grät och grät. Och nu när det börjar bli vår här i söder och katterna är ute mer så bråkar de dessutom betydligt mindre.

Kommentarer
Postat av: bonnie

Go girl!

2008-02-12 @ 15:56:49
Postat av: Tingeling

Whow - designar du? Vilken talang, vad duktig du är! :)

2008-02-13 @ 12:58:01
URL: http://tingeling1.wordpress.com
Postat av: Moooi

Fick ett reklammail idag från KLM. NY tor från 3595 kr! ;-) Aupair i NY måste varit fantastiskt. Och ja, visst är det konstigt att saker och ting kan vara 20 år sedan...

2008-02-13 @ 20:23:46
URL: http://livetdel2.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0