Fotbollsspelaren/boxaren Tjorven

Det sparkas och slåss ordentligt i min Tjorv-mage nuförtiden. Som om Tjorven inte kan berstämma sig vare sig hon ska satsa på fotboll eller boxning. Det är bra att hon testar ordentligt innan hon bestämmer sig. Förnuftig tjej. Mamma har provat bådadera i sin ungdom och kan upplysa om att det finns för- och nackdelar med båda. Tyvärr förstår inte Tjorven mitt språk ännu så det är svårt att föra upplysningen vidare. Hon får väl fortsätta att testa sig fram istället.. (Hoppas bara att hon inte blir så mycket starkare de följande ca 18 veckorna som hon ska vara kvar inne i mig.)

Dessutom har jag börjat få sammandragningar tror jag. Ibland känns det som om magen "knyter sig". Eller åtminstone en del av magen (som jag gissar är själva Tjorv-magen) ... (och då menar jag inte rutor som i vältränad mage...) Det är en bra sak tydligen - livmodern ska börja träna sig på sammandragningar vid det här laget.

I övrigt har jag haft fullt upp de senaste dagarna. Vi har haft en första visning av huset som ska säljas. (Och jag lyckades fantamig få huset i nääästan helt perfekt skick!) Än så länge är fyra stycken med på budgivning och vi har ännu en visning imorgon! Det trodde jag aldrig. Helt plötsligt fick vi eld i baken att gå på fler husvisningar själva. Vi har varit på en och ytterligare fyra är inbokade de närmaste dagarna framöver. Frågan är nu om vi ska placera oss i den staden till vilken vi ska flytta eller i någon byhåla strax utanför (cykelavstånd sommarhalvåret)...? Vilket är bäst för Tjorven? Vilket är bäst för oss? Vad vill vi?! Beslutsångest.

p.s. Kommentar till detta inlägg: jag köpte mandelolja på apoteket igår. Den kostade bara 40 kr så jag tyckte att jag kunde lyxa till det lite Nu ska det smörjas!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0