UL i Karlskrona

Just hemkommen från ULet (inte VUL - så långt gången är man alltså nu!) Det var för sent att göra ett nupp-test, precis som jag misstänkte. Läkaren kollade istället alla mått; hjärtat, hjärnan och andra inte organ och kroppsdelar för att se om det såg normalt ut. Och det gjorde det enligt honom!

Han var dansk och tyckte att jag skulle åka till Danmark och göra KUB-test nästa gång jag blev gravid eftersom de enligt honom är mkt bättre på nupp-delen där än i Sverige. Han var den enda utbildade på nupp i hela Blekinge! Rena stenåldern här alltså! (Längtar tills jag får flytta tillbaks till gamla Skåne..)

Jag frågade om könet och han sa att det med största sannolikhet var en tjej. Precis som jag trodde! Men han var inte säker för där var en lite "plupp" - så antingen en tjej med bra utrustning eller en kille med en mycket ynklig sådan...

Jag fick med mig ett par halvdåliga bilder på ansiktet - den ena med vanligt UL och den andra med 4D. HON ville inte ligga stilla.. 4D-bilden gav en missvisande bild (förhoppningsvis!!!) där hela pannbenet saknades så på den klippte han bort den delen av bilden.. Den andra var en misslyckad profilbild där näsan ser ut som en potatis.. Jag tror inte att jag bryr mig om att lägga ut någon av dem här.. Titta på dessa istället!

På måndag ska vi på rutin-screeningULet. Då kommer sambon också med! (Jag behöver egentligen inte det nu när jag varit på UL idag men läkaren tyckte att jag skulle gå ändå för sambons skull. Känner mig lite skyldig att jag slösar på landstingets pengar...)

p.s. Igår på kören var det två tjejer (som iofs jobbar med blivande mödrar) som såg att jag var gravid!! Det syns nog mer än jag själv ser...

Kommentarer
Postat av: Thibb

Grattis, va roligt, en liten tjej! Och en friskis! Grattis igen!



2008-06-27 @ 18:08:48
URL: http://www.ettnyttkapitel.blogspot.com
Postat av: eludie

Många roliga nyheter!

2008-06-28 @ 08:54:12
URL: http://eludie.blogspot.com
Postat av: bonnie

Bra med töser!

2008-06-28 @ 09:00:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0