Laktos igen

Nu är jag inte så säker längre... På att jag hade rätt i detta inlägg. Tjorven skriker tröstlöst även vissa dagar då jag inte alls ätit något laktoshaltigt (eller nåt annat på "koliklistan"). Och ibland när jag fuskat med ett liiitet, liiitet choklad skriker hon inte. Tror jag i alla fall.....(det är inte så himla lätt att komma ihåg exakt vad man sätter i sig om dagarna).

En annan sak jag undrar över är varför hon alltid skriker på kvällarna när hon väl skriker. Hade hon haft laktosintolerans eller kolik så hade hon väl skrikit på dygnets samtliga tider..? Jag tror det handlar om något annat. Trötthet kanske.. Eller bara en dum ovana...

En sak är jag dock säker på; jag gillar inte när hon skriker. Jag är tyvärr väldigt dålig på att hantera det.... :-(

Ibland skriker jag tillbaka.........................

Kommentarer
Postat av: Tisalen

har du prövat miniform



laktos tar några dagar innan det är ute ur din kropp



ursäkta kothuggna meningar men liia t blockerar andra armen

2009-01-13 @ 18:48:27
URL: http://tisalen.blogg.se/
Postat av: bdmc

alla säger ju... eller kanske inte alla. men tanterna på bvc säger att barn brukar skrika på kvällarna av trötthet kombinerat med lite kolik...! vårt barn skrek för att hon inte tålde mjölk...! så de har då inte koll på allt. man ska lita mycket på sig själv för man känner faktiskt sitt barn bäst själv!!!

lea har ni blivit 7 månader!!! och det är en helt fantastisk rolig ålder!!

2009-01-13 @ 18:49:00
Postat av: bdmc

ja vi gav lea miniformdroppar innan vi förstod att hon var mjölkallergiker. det hjälpte faktiskt en del. man kan få lov att ge mer än där står efter att ha pratat med en läkare...! vi fick efter läkarordination ge 30 droppar per gång...

2009-01-13 @ 20:15:37
Postat av: Thibb

Junior hade också ganska ont i magen tills hans tarmar kommit igång, han har fortfarande ont ibland när han ska göra nbr 2. Fick rådet om miniform droppar (Sempers som man kan köpa på ica), men valde att satsa på mag-massage - det har varit toppen för oss! Jag masserar - numera enligt en egen variant av BVCs rekommendation - när han har ont. Innan gjorde jag det 3 gånger om dagen och Junior mådde MYCKET bättre av det! Pröva vetja!

2009-01-13 @ 21:01:22
URL: http://ettnyttkapitel.blogspot.com/
Postat av: Fibula

Tisalen: ja, vi ger 5 semperdroppar varje dag (glömmer ibland...). Det visste jag inte om laktos...



bdmc: kanske ska ge 5 droppar morgon och 5 droppar kväll då.. Det är ju bara acidofilus-bakterier så det går ju knappast att överdosera..

När slutade Lea skrika?



Thibb: jag har gjort lite sol-måne-massage på magen och knäna-mot-magen i 5 sek och hon verkade gilla det! Ska fråga hos bvc nästa gång om fler massagetips - om inte du har några som går att förmedla såhär..?



2009-01-14 @ 11:33:53
URL: http://minprovrorsbefruktning.blogg.se/
Postat av: Cinks

Vissa barn är bara av den typen som skriker på kvällen, min första absolut och tvåan verkar inte vara ett dugg sämre på att skrika.



Jag försöker tänka om hon är mätt, är bytt på och har en massa kärlek. Skriker hon ändå så får hon göra det en stund om det är nåt jag behöver göra. Annars ammar jag till tröst, kanske är det mängden mat som hon behöver äta upp! Och garanterat - det blir bättre! Kram och hoppas det lugnar sig.

2009-01-14 @ 18:15:00
URL: http://cinks.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0